تغییر ساعت  وعده پوتین برای بازگشت به ریاست جمهوری
اختلاف ساعت شرق و غرب روسیه،9 ساعت است.

ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری وعده داده است در صورت پیروزی در انتخابات ، دوباره ساعت ها را در زمستان و تابستان،  عقب جلو خواهد کرد.

به گزارش جذاب نیوز به نقل از رویترز، پوتین قصد دارد با این اقدام نظر میلیون ها رای دهنده در روسیه را به سمت خود جلب کند که از بیدار شدن و رفتن به سرکار  در تاریکی ، شکوه دارند.

دمتری مدودف پس از رسیدن به پست ریاست جمهوری، عقب جلو کردن ساعت ها در زمستان و تابستان را در سال 2011  متوقف کرد زیرا وی معتقد است جلو و عقب کردن ساعت ها به سلامت شهروندان آسیب می زند.

پوتین در جمع داوطلبین فعال در ستاد تبلیغاتی خود گفت: به این تصمیم پایبند خواهم بود. این تصمیم مقدس نیست. می توانیم دوباره به ساعت زمستانه بازگردیم البته نباید با عجله دست به این اقدام بزنیم.

پیش بینی می شود پوتین به عنوان رئیس جمهور بعدی روسیه، انتخاب شود با این حال وی با نارضایتی و اعتراض شماری از مردم مواجه است. آنها مخالف ریاست جمهوری پوتین برای سومین دوره هستند. 

پوتین در عین حال از تصمیم مدودف برای لغو عقب جلو کردن ساعت ها دفاع کرد و گفت که مدودف قصد داشت از به هم خوردن ساعت بیولوژیک مردم جلوگیری کند.

پوتین در جمع افرادی که درمیان آنها  ستاره های موسیقی پاپ و ورزش روسیه هم حضور داشتند گفت: با دمتری مدودف در این باره صحبت کردم. او خود نیز به این تصمیم وفادار نیست. اگر اکثریت ببینند که بازگشت به وضعیت قبلی بهتر است می توانیم دوباره به شکل سابق برگردیم.

روسیه پهناورترین کشور جهان حدود 10 هزار کیلومتر طول دارد .
روسیه با ۱۷٬۰۷۵٬۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد. پهناوری روسیه دو برابر مساحت کانادا یا چین یا ایالات متحده آمریکا است.

اختلاف ساعت در منطقه مسکو در غرب روسیه با شرقی ترین نقطه این کشور یعنی شبه جزیره ساخالین 9 ساعت می باشد.

پوتین

3
خوشم آمد
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا